Rafał Jurkowlaniec Prezes Dolnośląskiego Związku Kolarskiegotelefon: + 48 76 727 74 70
email: kontakt@rafal-jurkowlaniec.pl

Rafał Jurkowlaniec
Nowe miejsca promują Dolny Śląsk

Dolny Śląsk po raz kolejny odkrywa swoją tajemniczą twarz. Rozpoczyna się jesienna odsłona kampanii promującej nasze województwo. Nową wersję spotów „Dolny Śląsk. Dotknij Tajemnicy” z dodatkowymi ujęciami zobaczymy już we wrześniu na antenie stacji: TVN, Polsat, Discovery, National Geographic oraz kanałach tematycznych tych stacji.

Tym razem Dolny Śląsk zaprasza turystów do Doliny Baryczy i na Śnieżne Kotły w Karkonoszach. Nowa wersja spotów zostanie wyemitowana na antenie stacji TVN, Polsat Discovery, National Geographic niemal 2,5 tys. razy.  W prezentowanych od września filmach oprócz nowych lokalizacji zobaczymy miejsca dobrze znane widzom z poprzednich edycji kampanii m.in. Dworzec Główny we Wrocławiu, Wodospad Kamieńczyka, krzywą wieżę w Ząbkowicach Śląskich i Kościół Pokoju w Jaworze.

Emisja spotów z nowymi ujęciami to jednak nie wszystko. Dodatkowo od 1 września na ulicach największych miast województwa pojawi się 90 billboardów i citylightów powiązanych tematycznie z kampanią telewizyjną. Jesienna promocja województwa kosztuje 3,3 mln. zł. 70 proc. tych środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Billboardy i citylighty to wydatek 70 tys. zł.

Luty 2012r. – „Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia – do zobaczenia” (ZOBACZ)

Krzeszów, Stawy Milickie, Zamek Książ – to tylko niektóre perełki Dolnego Śląska zaprezentowane w kampanii z 2012r. O Dolnym Śląsku usłyszeli mieszkańcy 28 krajów europejskich. Okazało się, że film „Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia – do zobaczenia” obejrzało ponad 122 milionów widzów przed telewizorami. Spot zanotował blisko 25 milionów odsłon w internecie. Jednocześnie w maju 2012 roku rozpoczęła się miesięczna kampania w kinach – obejrzało ją ponad 630 tys. widzów oraz duża kampania bilboardowa w największych miastach Polski: Łódź, Katowice, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Kraków, Poznań, Szczecin, Warszawa i Wrocław. Efektem pierwszej części kampanii było zwiększenie ruchu turystycznego w miejscach, które pokazano w filmie. W 2012r. do Krzeszowa przyjechało ok. 30 proc. więcej turystów niż rok wcześniej, Stawy Milickie odwiedziło o 40 proc. osób więcej a Zamek Książ – o 11 proc. więcej niż w 2011r.

Grudzień 2012r. – Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy” (ZOBACZ 1 i ZOBACZ 2)

W  grudniu ubiegłego roku po raz kolejny do odwiedzenia regionu zachęcało hasło „Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy”. W spotach nie zabrakło turystycznych wizytówek naszego regionu jak Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka czy schronisko Samotnia w Karkonoszach. Filmy można było oglądać m.in. w 46 krajach Europy podczas transmisji zawodów Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem oraz w czasie świat Bożego Narodzenia w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Film przypadł do gustu nie tylko turystom, ale także ekspertom. „Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy” zdobył Grand Prix VIII edycji Festiwalu Filmowego Film, Art & Tourism w Warszawie, drugie miejsce na Zagreb Tour Film Festival oraz trzecią nagrodę za najlepszą koncepcję kreatywną na US International Film & Video Festival w Kaliforni.

Lipiec 2013 – „Razem odkryjmy Dolny Śląsk”

Z myślą o Dolnoślązakach przygotowana została kampania „Razem odkryjmy Dolny Śląsk”. Billboardy i citylighty z wizerunkiem marszałka Rafała Jurkowlańca zapraszającego do zapoznania się z ofertą turystyczną regionu pojawiły się w lipcu br. w dolnośląskich miastach. Do końca sierpnia trwa też konkurs na najciekawsze miejsca w regionie. Wypełniając ankietę można zgłaszać propozycje miejsc wartych odwiedzenia. Akcja zostanie podsumowana jesienią, a autorzy zwycięskich propozycji otrzymają nagrody i dołączą do grona twórców wyjątkowego przewodnika autorstwa internautów, który wyda samorząd województwa.

Wakacyjna kampania promocyjna regionu wpisała się w zapisy Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020r. W dokumencie tym turystyka jest ujęta jako jeden z filarów rozwoju regionu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.